torsdag 29 november 2012

Välkommen till min GOOC !

Va!?
GOOC!
Jag gick till jobbet i morse medan snön yrde runtomkring mig och funderade på vad jag håller på med i min kurs Matematik 3c.
Jag har alla mina föreläsningar på nätet:
Min playlist för Matematik 3c på YouTube
Jag lägger upp all planering på Google Drive:
Min planering av Matematik 3c
Jag tänker använda antingen YouTube Hangout eller Skype classroom eller ett vanligt Skype gruppmöte kvällen innan nästa matteprov för att alla elever ska få en sista chans att ställa frågor.

MOOC = Massive Open Online Course
wikipedia Massive_open_online_course

Med det jag gör är inte massive, jag har bara en grupp på 14 elever i min klass, alltså är det en
GOOC = Group Open Online Course
eftersom allt jag gör är öppet, det finns online,  det är en kurs men en "massive" kan inte få betyg av att gå denna kurs utan jag sätter betyg bara på 14 stycken elever min grupp av elever.

:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar